reggievanderven.reismee.nl

Eerste dagen in Peckham, London

Halloo iedereen!

phoee ik heb echt afgezien zonder internet zeg! Ik had met vanalles rekening gehouden behalve met dit. Niet echt een opsteker dus want net nu had ik iedereen zo hard nodig.

Nou ik zal maar gewoon beginnen bij het begin. Lieve vriendinnetjes, papa, mama en Alies&Ewout super lief dat jullie allemaal mee zijn gegaan naar het vliegveld! Dat vond ik erg fijn, ook dat jullie me uit hebben gezwaaid want ik zag jullie gewoon staan! Erg prettig, zelfs toen ik opsteeg zag ik jullie nog haha!

Eenmaal in Engeland ging het goed, ik vond snel de kar voor mijn koffer en zelfs mijn koffers vond ik snel. Maar... toen ik de deuren uitliep en in de aakomsthal aankwam zag ik geen Sarah en geen kleine kroeskoppen. Ik besloot even te wachten, maar er kwam nog altijd geen 'bekent' persoon aan. Ik besloot een uur te wachten omdat er misschien iets mis was gegaan in de communicatie over het tijdsverschil en de verachte aankomst tijd. Gelukkig kwam ze na 50 min wachten aangelopen alsof er niets aan de hand was, ze had verwacht dat ik wel vertraging zou hebben. Oke ander ontvangst dan verwacht maar zo had ik even de tijd om uit te rusten na de vlucht en alle hektiek op Eindhoven Airport. Ze was wel meteen erg aardig en behulpzaam naar mij. Oscar(4) en Auberon(2) (de kindjes) waren erg verlegen. Volgende probleem kwam snel, in de auto. Ze had een stoel in de kattebak voor haar schoonzun, die we blijkbaar meteen gingen brengen met uitgebreid koffie drinken en vervolgens avondeten! Ik moest dus een van mijn ZWARE koffers op mn schoot dragen. Niet erg confortabel als je 40 min moet rijden terwijl je niets ziet en allen aan de andere kant van de weg gebeurt. Maargoed ik was blij dat we bij dat gezin waren aangekomen. Daar heb ik dus mijn eerste Engelse avondeten op. Best Nederlands en lekker.

Ik was blij toen we in mijn huis aankwamen. Erg mooi, ik zal ook foto's plaatsen vandaag. Je moet ervan houden, een apart stijltje, maar erg leuk. Ik kreeg mijn kamer toe gewezen, die best groot is, en daarna moest ik helpen met de jongens naar bed te brengen + onthouden hoe het allemaal moet want ik begreep meteen dat ik dat vanaf toen zelf moest doen. Daarna, rond een uur of 9 Engelse tijd, was het mooi geweest en ging ik slapen. Ik moest ookweer om 6.30 opstaan, dacht ik, om de jongens voor school klaar te maken.

De volgende ochtend was raar, ik was te laat op volgens Sarah want ik had om 6.30 klaar moeten zijn, wat dus betekend dat ik om schrik niet 6uur op moet staan HELP! We moesten snel ontbijten en in de auto naar school. Nadat de jongens naar school waren gebracht gingen Sarah en ik naar het centrum van Peckhem, de wijk/area waar ik woon om een simkaart en een pasje voor de bus te kopen. Ik kwam er dus weer ineens achter dat Sarah de hele dag vrij was en me zou helpen met alles. We zijn toen even naar huis gegaan en daarna, alsof het ''t rondje Uden' was naar West end (als je het zo schrijft!) dat is waar de London eye is en alle winkels zijn, gewoon het centrum. Dat was ook erg leuk, nu weet ik hoe de bus werkt, welke lijn ik moet hebben etc etc. Ik heb inmiddels ook een Nederlands stopcontact gekregen dus vrijwel alles loopt behalve internet!! Daarna moest ik rijden, opzich ging dat best goed alleen ik moet erg goed opletten bij bochten en rotondes, eigennlijk de hele tijd dus. Daarna volgde het zelfde ritueel als elke dag zal gebeuren, spelen met de kinderen, eten koken, eten, in bad, naar bed dan heb ik tijd voor mezelf maar dat bestaat uit doche en naar bed.

Vandaag heb ik de kinderen naar school gebracht, met Sarah langs me zodat ze nog tips kon geven. Daarna ging zij naar het werk en ik naar de bieb, want hier heb ik internet! Eindelijk!! Om 3 uur is de eerste uit van school dus dan ga ik mijn allereerste rondje rijden in een Engelse auto, spannend!!

Ik hou jullie op de hoogte, de foto's komen morgen want mijn batterij is bijna leeg!

heeel veel liefs Reggie


Reacties

Reacties

Nikki

Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en je plekje al snel hebt gevonden!
Pfoeee, om 6 uur opstaan is iets minder maar waarschijnlijk kom je wel snel in het ritme. Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag! Succes met het autorijden( ik zie het al voor me) haha en met de kindjes. En geniet natuurlijk van Londen! XX

robin

Ahh lieve schat, 6uu is vroeg, maar daar ga je aan wennen. Bedankt voor je sms, nu moet ik zeker komen om al haar chanel spullen te bewonderen=)
Nee geintje kom natuurlijk voor jou!
Ik ben benieuwd hoe je eerste engelse ritje alleen ging.
Dag schatje, ben erg trots op je en kijk alweer uit naar je nieuwe verhaal/sms of een ander levensteken!

Anouk

aaah fijn om wat van je te lezen meid!! maar wat zwaar dat je meteen op bezoek moest en eten enzo daar bij mensen!! maargoed dan kom je wel meteen in het ritme! en stoer dat je gereden hebt, ben blij dat je nog leeft hahah!
geniet schat en ik zie je snel op skype!!

dikke kus

Tessa

6 uur? Dat is wel echt dramatisch, maar daar wen je hopelijk wel aan! Beetje lullige ontvangst, en meteen op naar de schoonzoon, maar fijn dat ze verder erg aardig is.

Hopelijk wordt internet snel in orde gemaakt zeg, anders moet je steeds naar de bieb!


Heel veel succes nog komende dagen! kus

Wietje

heee lief ding!
Fijn om eindelijk je eerste verslag te lezen! was zo benieuwd hoe het allemaal was gegaan..
het ontvangst is inderdaad niet dat je denkt hè fijn.. maar goed je hebt het overleefd!
6 uur opstaan.. tja ik vind het knap van je dat je het kan hahaa.. nee dat is inderdaad even wennen maar dat zal ook wel weer snel gewoonte zijn!
schat ik zie/spreek je snel weer via mail/de webcam!
dikke kuss

Gerdie

Ha die Reggie,

Wat een spannend verhaal zeg. Jeetje je maakt zo wel meteen wat mee zeg. Wachten op vliegveld, op bezoek bij vreemde mensen en dan ook nog voor dag en dauw opstaan. Wel fijn dat je wegwijs gemaakt wordt. Zijn de jongentjes lief? Je klinkt erg enthousiast. Hoop dat je je goed voelt en veel liefs, Gerdie en de mannen

Emma

Schatje,

wat leuk om nu al een berichtje te mogen lezen! En ergggggg leuk dat ik je ineens vanmiddag al via msn eventjes kon spreken! Ben zo trots op je:) En m'n mama ook haha. Vanmiddag nog uitgebreid over je gesproken (positief natuurlijk).
Vandaag nog even met Anoukkiee gehad over wanneer we je gaan opzoeken en dat wordt wss in mei! Maar dat komt allemaal nog wel. Regel maar snel dat je met halfvasten naar huis kan, want anders moet ik je echt té lang missen hoor!
Dikke kus en we spreken elkaar snel

ria

Heftig, en wat goed zeg hoe je hierop reageert. Dat vraagt nogal wat om steeds je verwachtingen bij te moeten stellen. Fijn om te lezen dat Sarah aardig en behulpzaam is. Dat is wel wat je nodig hebt als je even in een andere wereld valt! Succes en we leven met je mee!! groetjes !

Elles

Wat leuk Reggie je verhaal! Het is natuurlijk allemaal wennen daar. Het verkeer, de taal, de mensen en gewoonten eromheen. Geloof goed dat je het internet mistte en het contact dat je 'mis' liep.
Ik denk meid dat je na een week een beetje routine gaat krijgen en meer rust krijgt voor jezelf.
Snel internet aanschaffen en dan heb ik ook alle tijd voor jou om even bij te kletsen/roddelen over 't kleine plaatsje Zeeland.
Hoorde dat je smiddags tijd hebt om te skypen? Laat me weten wanneer. En ik zal meer met je mailen en via internet communiceren want in een sms kan zo weinig verteld worden en het kost natuurlijk wat meer.

Leer ze aankomende week en ben niet bang om fouten te maken want je leert er natuurlijk erg veel van. DIkke knuffel en succes van mij xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active