reggievanderven.reismee.nl

Een maand in Peckham, nog +- 5 te gaan!

Hallo lieve, trouwe lezers,

Wat is deze maand al snel gegaan zeg! Ik hoop dat de volgende iets spectaculairder worden, want ik begin 't stappen en leuke dingen in het weekend doen wel heel erg te missen. Ik ben gisteren dan wel naar Camebridge geweest, erg mooie stad, maar er zou heerlijk gestapt kunnen worden, maar mijn aardige uitstap-genootjes hadden andere ideeën. (Vanessa en Lolyta) Die vonden het namelijk laat genoeg om de bus van 20:20 alweer terug te pakken. Oke, het was dik 2uur rijden en dan nog met de bus/trein naar huis maar ik had het niet vervelend gevonden om minimaal na 12e terug te reizen. Wat we verder daar hebben gedaan, uhm, rond gelopen op zoek naar de Universiteit die hun erg graag wilden zien, eigenlijk een droom. Maar natuurlijk kwamen wij daar aan toen hij gesloten was voor bezoekers. Ik vond het niet heel erg eerlijk gezegd, ik ging meer voor het stappen en de gezelligheid, maar die was toen even ver te zoeken. We besloten dat we dan maar een geschikte Outfit moesten zoeken voor een volgend weekend waarin we wel gingen stappen. Ik weet niet hoe ik hun nog duidelijker moet maken dat ik niet helemaal tevreden ben met hun instelling en heb maar ff gezegt dat ik minimaal 2keer in de maand naar een club wil, vervoglens moest ik twee meiden onder de tafel vandaan halen.. Dus dit wordt nog een klus, maar het gaat me lukken hoor! Nou het geld stond iets meer aan hun kant dan aan de mijne, want ik heb niets gekocht, eigenlijk ook niets geschikts gezien behalve HELE mooie schoenen. Maar maatje 3 (hoe confronterend, 36 is klein oke, maar hier is het 3!! Hallo 3?! Kan 't nog zieliger voor mij worden) was er niet meer. Thank god woon ik in London, dus dat komt wel goed. Ook een leuk nieuwtje waar ik iets later die avond achter kwam (we bevonden ons toen eindelijk in een PUB, ja een pub!) als vrouw zijnde kom je hier geen clubs in als je geen hakken draagt, mijnnnnn god! Ik heb slechte ervaringen met stappen en hakken.. Emma, herinner je je Uden nog?! De details bespaar ik de rest maar het was niet echt een mega succes. Ik had hun ook uitgelegd (geprobeert in ieder geval, want ik merk dat mijn Engels nog wel wat wazig is als ik echt lange zinnen moet maken) dat ik gewoon niet kan stappen op hakken omdat ik wil dansen?! Ik wilde wel weten hoe hun dat deden en ben dus benieuwd wat hun onder dansen verstaan.. (Missing mijn dolle dans maatjes) Maar ik laat alles gewoon op me af komen want als het goed is, nog beetje moeilijk voor mij te geloven dat het ook echt gaat gebeuren want ja dit was wel een dikke tegenvaller, gaan we volgende week naar een club, wel zonder Lolyta en dat vind ik wel erg jammer! (Die mag namelijk met haar gezin mee op ski vakantie naar Canada, gewoon ff een weekje naar Canada??) Oke maar ik was gebleven bij de universiteit, mooi gebouw hoor, net zoals vele andere gebouwen daar alleen was ik niet erg teleurgesteld dat we gingen winkelen. Sorry nog een onderbreking, het is ook hier erg koud geworden. Als ik een gokje mag wagen, gok ik dat het gister zo'n -5 was. Daardoor is het foto's maken een beetje op de 7876ste plek gekomen omdat mn handen afstorven, net zoals mn tenen en neus. Oke, terug naar het overdenkte (gelukkig) winkelcentrum. Daar hadden we besloten om vroeg te eten zodat we daarna de weg naar de bus zouden zoeken en dan een pub zouden bezoeken. Prima plan dacht ik zo, maar we blijven vrouwen die allemaal eisen hebben voor het eten. Nou de kou overwon uiteindelijk de eewige zoektocht waardoor we belanden in een mega schraal restaurant. Pech als de pub maar leuk zou zijn.. En dat was ook wel het geval hoor, maarja we moesten al om 20:20 terug zijn. Waar hun uiteindelijk ook wel van baalden, toen hadden we dus het plan om nog uit te gaan in London zelf, maar toen werden we dus met de neus op de feiten gedrukt door Vanessa omdat je hakken moest dragen. Dit is trouwens een geweldig excus om die schoenen te kopen! Oke, in de bus terug hebben we erg hard gelachen om de mega mislukte dag; koud, universiteit dicht, verschrikkelijk restaurant, de bus om 20uur. Al met al was het wel erg gezellig!

Nou ik heb nog een mega lachwekkend maar wel echt balen verhaal over vrijdag. Verder heb ik deze week voglensmij niet echt iets heel belangrijks gedaan. Ohjawel, maar dat komt zo wel. Ik moet elke vrijdag met Oscar, de oudste, gaan zwemmen. Hij is om 3 uur uit, en moet om half 4 in het zwembad liggen. Het is 7 min rijden (als het verkeer een beetje mee zit) en we zitten in de auto naar het zwembad tussen kwart over en tien voor half, een groot gestress dus. Om vier uur is hij weer klaar en dan kunnen we rustig aan doen want Auberon hoeft pas om 6 uur ipv 4 uur opgehaald te worden. Even kleine toevoeging, het was deze dag ook al -3 ofzo. Oscar en ik dus rustig aan gedaan, iedereen was zo ongeveer al weg, leuke spelletjes gedaan onderweg naar de auto, Oscar in de auto, hem in zijn stoeltje gezet, riempje vast, deur dicht, GEEN DEUR MEER OPEN!!! KAK de sleutel lag nog in de auto!!!! Oke daar stond ik dan, dik getreuseld met aankleden omdat we tijd zat hadden, voor een gesloten auto met een kind erin. Eerst geprobeert om Oscar de deur open te laten maken, maargoed tevergeefs want als hij punt een al er net bij kon dan kreeg hij hem nog niet open omdat het veelste zwaar is. Én ik kwam er later achter dat het kinderslot er ook op zat dus dat het sowieso niet zou werken. Oke, Oscar kun je dan bij de sleutel, tuuuurlijk nét niet. (Ik moest echt mega hard lachen van binnen en van buiten ook wel een beetje maarja 't was niet echt handig natuurlijk) Inmiddels kwam er nog een vader van een vriendje van Oscar aanlopen en die zei, enige mogelijkheid is de raam inslaan.. Nouuuu wacht daar nog maar ff mee meneertje. Hij terug naar het zwembad om hulp te vragen want we hadden beide geen idee wat we moesten doen. Nou ik Oscar ondertussen proberen te helpen om hem tips te geven hoe die uit zijn stoeltje moet komen. Maargoed die zijn er niet voor niets om de kinderen erin te houden, en dat was inderdaad ook zo. Helaas op geen enkele manier kon dit vanuit binnen worden opgelost. Dus ik toch maar Sarah gebeld (volgende stomstomstomigheidje, mijn batterij van mn telefoon was bijna leeg, oke ik moet nou weer lachen WAT een actie) en die ging het rescure team bellen. Inmiddels bekenden van mij. Ondertussen kwam mijn lichaamstempratuur ook verdacht dichtbij het vriespunt en was mijn telefoon uitgevallen. Helaas dit was dus gewoon wachten op hulp. Oscar bleef trouwens BEST rustig, ik heb wel enkele moeite moeten doen om hem steeds op te vrolijke en dat dit niet zijn schuld was maar mijne en dat hij 't eigenlijk moest zien als iets grappigs. Lukte best goed naar eige zeggen. Maar uiteindelijk na maar een uur buiten in de kou te hebben gestaan kwam er hulp en werd er iets met het slot gedaan waardoor ik ja jaaaa naar binnen kon!!! Pfjuuuww gelukkig!

Oke deze week heb ik me ook nog aan mijn belofte gehouden en ben op zoek gegaan naar een school, gelukt! Maar ik ga nog niet beginnen. Want in Juni is er pas een examen en ik vind het niet nodig om vanaf nu tot dan naar school te gaan. Een sport is nog niet gelukt. Mijn hardloopschoenen zijn zo goed als onderweg dus misschien dat daarmee iets te halen valt.

Ook is dit huis verkocht, ze wilde namelijk gaan verhuizen als ik weg was omdat het te groot is voor hun 3, maar nu willen de nieuwe bewoners er eind maart in. En ik vind het geen probleem om mee te verhuizen dus ik verwacht dat ik ga verhuizen haha. Wel irritant dat dit dus haast tegelijk valt met half vasten wat mijn kansen dus verkleint dat ik kan gaan.

Nog meer nieuwtjes?! Nee zover ik weet niet.

Hoe gaat het met jullie allemaal, als er leuke ontwikkelingen zijn die ik graag wil horen, mail me maar. Hierbij doel ik vooral op de familie enzo, want van mijn vriendinnen weet ik het!

Heeeel veel liefsXX

Reacties

Reacties

Gerdie

Ha die Reggie, wat leuk om van je te horen. Je schrijft zoals je praat. Knap hoe je het allemaal doet. En snap dat je het stappen gigantisch mist. Hier alles oke. Thomas net terug van uitwisseling met knul in Barcelona en alles staat hier in het teken van carnaval en vooral de carnavalswagen. Fijne week. Gerdie

Eugenie

Ha globetrotter, al weer een maand onderweg! De tijd vliegt. Mijn complimenten voor het rustig houden van 'jouw' kind in een afgesloten auto. Zo heeft mijn zus ook eens gestaan met een compleet overstuur kind en toen kon zelfs de moeder weinig geruststellend overkomen! Maarre ik ben toch blij dat jij tijdens onze oppasmomenten niet van die avonturen hebt beleefd! Grapje hoor! Wat jij je misschien niet voor kunt stellen is dat wij niet echt warm lopen voor carnaval. Jelmer vindt dat hij een dag vrij moet krijgen van school, omdat hij er echt niet van houdt! Marte heeft wel wat zin omdat haar rock & roll rok zo mooi 'zwiert'! Ed en ik trekken ons carnavalspak ook niet aan, want wij gaan van het weekend Friesland onveilig maken. Wie weet komt de 11-stedentocht nog wel.....Kun je nagaan dat ik Ed lang geleden heb leren kennen in een heus zorropak met de carnaval!!!! Zo ben je ook weer op de hoogte van onze perikelen en wij kijken weer uit naar jouw verhaal.
Groetjes van ons allemaal.

Judith

Ohhh Reg hahaa wat ben je toch n clowntje!!
Geweldig die blunderacties van jou =p haha!
Wel fijn dat je alles uiteindelijk (met wat hulp) toch op kunt lossen in zo'n vreemd land ;-) respect!
Apart dat ze opeens gaan verhuizen, maar idd lekker mee sjouwen dan maar. Hopelijk is ze je dan extra dankbaar en kan je met halfvasten hier komen 'uitrusten'!
Spreek je snel meid!
Xx

Jolijn

Haha echt geweldig om te lezen wat je schrijft Reggie, ik hoor en zie het je gewoon vertellen :p
Vind het echt super knap van je dat je je daar zo goed staande weet te houden. Met die kids en taal enzoooo
Geniet ervan, binnen no time ben je weer hieerrrrr.
xxx

Elles

Reggie wat een leuke verhalen. Ik moest even bijlezen van de vorige keren maar las dat ik alles al online met je besproken had! haha.

Maar wat shit zo'n kind in de auto en jij ernaast haha. Ik had mezelf kapot gelachen wanneer ik langs kwam rijden(was dit maar waar) haha. Maar gelukkig is het weer goed afgelopen. Knap dat je jezelf zo red daar zal allemaal nog ongewennig zijn wanneer je jezelf niet in Hollands/zillands kunt uitdrukken haha.

Wat sunt eigenlijk dat die meiden niet zo van het stappen zijn. En met die hakken ooeoeoeoe nee Reg daar zou ik ook niet op kunnen dansen of maar 5 min. Ik doe gewoon gemakkelijk mijn sneakers onder mijn jurk (zelfs daaronder Hennie) haha .
Wel fijn dat jullie zoveel gelachen hebben. Ligt er nog steeds sneeuw? hier is het aan het dooien en ik heb nog niet één keer geschaatst!!!! schandalig.

Maar Regg die verhuizing zit er dan al spoedig aan te komen. Weer een andere ruimte. Zoals Judith schrijft is ze jou hopelijk erg dankbaar en kom je met halfvasten hiero dansen op je mooie sneakers/lage laarzen.

En Reg al plannen morgen voor valentijns dag? Hechten ze daar in Engeland meer waarde aan dan hier in Nederland?

Schat ik ga weer stoppen, Moet even hardlopen van mezelf haha. Jij kunt binnenkort ook weer beginnen.
Succes nog met de kinders meid.

Spreek je snel weer!

Liefsx

nina

hallo reggie we genieten nog steeds wat jij allemaal meemaakt. Oma heeft je van de week weer een kaartje gestuurd,maar heeft een verkeerde postzegel op gedaan ,dat wordt dokken voor jou,maar je krijgt het terug van oma. bij ons gaat het nu weer goed Tim heeft vorige week zaterdag zijn duim gebroken met fietsen in de sneeuw we zijn wel drie keer naar het ziekenhuis gemoeten omdat ze niet gezien hadden dat de duim ook nog uit de kom was maar nu heeft hij gewoon gips erom heen tot zeker 9 mrt dus gips met de carnaval geniet jij maar lekker in de weekenden om uit te gaan. groetjes de vloetjes

Rianne

hahahahahha, reggie wat ben je ook geniaal dat je in een maand tijd al 2 keer gered bent door het rescure team!! lang leven het rescure team!!

Marlies

Hahahah oooh Reg je laat me weer helemaal lachen met je verhalen! Yess jij moet het ook weer mee maken he ;) !!

Wel vet trouwens als je mee gaat verhuizen!!

Ik spreek je snel weer dropje!

Dikke kus en knuff

Anouk

haha reggie wat kan ik toch elke keer weer met veel plezier jou verhaaltjes lezen!
zonde dat die meiden niet van stappen houden! maar dat halen we de 20ste dan wel weer dik in! men wat heb ik daar zin in!
voor de rest heb ik alles eigelijk al met je besproken. maar vond t toch even leuk om je hele verhaal terug te lezen!
mis je doetje
xxxxxxxxxxx

arnoenreggie@hotmail.com

Wauw Reggie, dit is leuk!
Jij beschrijft je belevenissen zo levendig.
Ik kan het allemaal zó voor me zien.
London is the place to be!
Het liefst kwam ik je zo achterna, dus: geniet ervan.
Reggie

yvonne

Hai Reggie,
We liggen allemaal nog lekker in bed in een regenachtig en winderig Zeeland. Tessa en Alies hebben hun eerste avond carnaval gevierd op het schoolfeest, hier in Ambianz. alies zag er geweldig uit in haar verlengde legeroutfit...Ik geloof wel dat Tessa al wat eerder thuis was... Ze heeft de ziekte van Pfeiffer sinds een week of drie..maar ze pakt mee van Carnaval wat ze kan...
Ik kijk uit naar jouw, spannende, verhaaltjes van jouw Londense belevenissen. Ik hoop te lezen dat je dit weekend nu eens echt lekker bent kunnen uitgaan... Succes...

Yvonne

Eugenie

Hoi Reggie,

Klopt het dat het even stil is rond je weblog? Heb je het zo druk? Wij genieten altijd wel van jouw enthousiaste verhalen, dus heb ze een beetje gemist.
Ik hoorde vandaag via Ed, via de fietsclub dat jullie pap en mam in the big city zijn! Dat is natuurlijk wel even gezellig. Kun je lekker Zillands proaten en weer even bijkletsen. Morgen is bij ons de vakantie weer helaas voorbij. Terug naar de werkelijkheid van kei hard werken en weer naar school. Nu genieten van heerlijk lenteweer en een rustige zondagmiddag.
Reggie laat gauw iets van je horen, want wij zijn benieuwd hoe het met je gaat.

Groetjes
Eugenie, Ed, Jelmer en Marte

Mam

Binnenkort zal helaas voor iedereen duidelijk worden waar de " rescure " verhalen hun oorsprong hebben....

Ben en ik zijn in Londen geweest en het was super om Reggie te zien( en te knuffelen) in de omgeving waar ze nu woont.
Met de auto via de tunnel op de terugweg in 5,5 uur thuis!

Groetjes Henny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active